diumenge, 27 d’abril del 2014

46'59"


46'59"...

Per tant sols un segon ja sóc Sub47! Felicitat!! 5'40" més ràpid que la meva última MMP aconseguida el passat desembre a Montmeló!

Durant la setmana havia rebut ànims de que podia fer 45' però sabent en quin estat estava sabia que això, ara per ara, no era possible.

El meu comentari era que podria rondar els 47, minut avall, minut amunt, sempre baixant de 48', això si que ho tenia clar. Però, si partim de la base que la intenció, quan vaig iniciar els entrenaments preparatoris per aquesta cursa era de baixar de 50' puc estar, encara més satisfet.

Així han estat els 10kms de Girona de la Cursa d'Esports Parra.

El ritual de sempre abans d'una cursa, dutxa d'aigua freda a les cames, avui acompanyada provant el nova crema que em vaig comprar, la Pre Performance de Madform, en 5min les cames ja les tenia bullint, esmorzar amb tortitas mexicanes amb nocilla i un te verd amb mel.

Equip preparat

Escalfant motors


A les 9h he passat a buscar la meva germana i hem anat en cotxe fins a Girona, aparcant sota les vies al costat del Gimnàs Girona, haviem quedat a les 9:30h a la Plaça del Carlemany amb els companys d'entrenament d'Esports Parra i alguns de TR Running, a part, també havia quedat al mateix lloc amb d'altres amics runners, els dos Danis, l'Anna, en Joaquim, la Paula, en Vicens, etc...

En Robert Serra m'ha comentat que anessim cap a la Pl. del Lleó, on hi tocava el sol i hi havia en Lluís i així aprofitariem per escalfar. Estava esperant a l'Andrei per deixar-li una bossa però com que m'han comentat que hi havia guardarroba, ho he desat allà i hem anat cap al Lleó. Perdona Andrei si t'he fet parar boig.

Escalfant per la plaça m'he creuat amb l'Albert Junco, i en no res hem hagut d'anar tirant cap al C/ Migdia, encara que arribis mitja hora abans, el temps passa rapidissim... Avui estava nerviòs tot i que no tenia motiu, però sabia que la MMP arribaria i amb molta distància respecte l'última que vaig fer i potser per això estava neguitòs.

Abans de sortir m'ha saludat en Vicenç, que només haviem xerrat via twitter, i així tots junts, cap a la sortida, cada un al seu calaix de temps corresponent, un cop al nostre, ens hem posat endavant, encara que t'adelanti la gent, és una aventatge sortir endavant.

Finalment amb la Paula i en Joaquim no ens hem trobat.

Un parell d'amics d'en Dani Soriano s'han fet aquest selfie i hi sortim en Dani Ovide, la meva germana i jo instants abans de la sortida.

A les 10h sortida i endut per la gent i sensacions estava corrent massa ràpid de l'habitual i ho sabia, tot i així em sentia bé i he decidit seguir, intentava anar més lent però no m'era possible, entre la gent, la baixadeta de Pericot i la frescura de començar la cursa els 3 primers kms han sortit a 4:26, 4:28, 4:30... Sabia que així no podia seguir i he decidit baixar el ritme, m'he moderat, sabia que per baixar de 48, amb un ritme de 4:40 anava bé, així he clavat els dos següents kms, 4'41" el 4 i el 5.

A l'arribar al k5, avituallament, on he agafat una aigua però només he begut dos glops, no la necessitava però beure una mica no va pas malament. I aquí arribava la temuda recta del Wala, 2km llargs amb pujadeta, on ja m'havien avisat de que es feia dur...

On s'acaba el carrilet d'Olot hi he vist l'Andrei, m'ha saludat i m'ha intentat fer alguna foto tot i que no sé si han sortit, m'ha dit que fes alguna posse i li he dit que "si home, ara em pararé..." amb el qual una noia s'ha descollonat dels nostres comentaris.
Doncs al final han sortit les fotos

"com vols que em pari ara!!?"



El km5 l'he passat a 22'46", un bon temps tot i que ja era conscient de que així no podia mantenir el ritme, recta de Maristes, Pont del Dimoni, Wala... baixada de ritme considerable, km 6 i 7 temps clavat de 4'47", previsible sabent el tros que era i la mica de pujada que feia.

k6.. LA RECTA. Gràcies a la familia Soriano per la foto!! Rocks!!

Entre el Pont del Dimoni i el Wala veig en Quim Paradís, que avui no ha corregut, i m'anima efusivament, gràcies crack!!
El km8 és el que s'ha m'ha fet més llarg, des d'on he vist en Quim fins al Wala aproximadament, a 5'03".

Just abans d'arribar la rotonda del Wala, en Xavi Expósito m'ha atrapat i m'ha preguntat que què tal, li dic que justet.. em diu que em reservi i que a la baixada d'Hisenda torni a apretar, he fet cas del seu consell, segurament per això m'hagi sortit un temps superior a 5' en aquest km.

Gir de casi 180º a la rotonda del Burger King i encarada de l'Hipercor, toca baixada, però no he pogut recuperar gaire, la baixada és curta i després ve el "repetxón" de la pujada de l'Hipercor que passa per sota les vies, aquest km tot i així, hem pogut tornar a reduir el temps, fent-lo de nou a 4:47, tornant a clavar el mateix temps del k6 i 7.

Ara si, en queda només un, gir al Wellness on m'atrapa en Dani Ovide, em diu que si l'acompanyo a l'sprint, li dic que no, he augmentat el ritme però a l'sprint ho veia massa, he pogut fer l'últim km a 4'35", mirant el crono constantment per a veure si podia baixar de 47', ho veia molt just...

Creuem Emili Grahit, i em trobo l'Albert, company de feina, que es posa a córrer al costat meu cridant (MOLT!) i animant-me: VA PELTRUC! GAS! OSTIA! VA!.. haha.. qui et va parir!!
Ha sigut aquesta útlima empenta la que m'ha permés arribar a meta amb un temps real de 46'59".. Just 1 segon per sota dels 47!!!

Temps del crono 47'15", temps real xip groc 46'59"
cuit cuit cuit

Contentissim, i cuit com un hippie!!!

Dos metres més enllà em trobo amb els dos Danis i en Carles, que feia uns 20" que acababen d'arribar, bonissim temps per tots, aprofitem i ens fem una foto junts.

Amb el trio 46' just acabar i saludant a en Xavi Expósito que arribava també a meta.


Normalment surto més conservador i acabo apretant, avui ho he fet al revés i ho he notat a Maristes, tot i així no tinc res a dir, ha anat molt bé, i a la propera sabré com afrontar una cursa per baixar aquesta marca, ara ja sé què pot passar si es comença massa fort.

Arribada de la meva germana, al fons, que ha rebaixat en 3' la seva última marca. Fantàstic!


Un cop passada la meta, organització impecable, res de cues, res d'embuts, tot perfecte, una aigua, un suc, un aquarius, unes maduixes...

A la plaça ens hem trobat de nou amb els companys d'entrenament, tothom ha superat els seus objectius, en Ricard, en Pere, en Robert, en Carles, en Bruno, absolutament tots, i també l'Edu, amb qui vaig fer el test de 5km, avui ell ha fet 43' i pico... Tela!!

Els del meu Gimnàs, Gimnàs Girona, han amenitzat l'arribada ballant Zumba, però estava jo per ballar Zumba.. uf...

Més tard, ens hem trobat amb en Lluís, on segons ell no ha tingut un bon dia, de dies fluixos tothom en té i segur que més endavant acabarà amb millors sensacions. Ànims!

Ens hem anat despedint dels companys, he vist a l'Andrei però no a l'Anna, m'ha dit que havia fet més de 49' però en realitat ha baixat de 49' així que també és un bon resultat.

Despedida final de l'equip TR Running, abraçada amb en Jordi Rabionet, avui estava contentissim pel temps i per les sensacions... m'ha agradat molt veure'l així.

Una gran diada runner, amb un dia excepcional i on crec que tots els que conec estàn molt satisfets.

El resum de Runtastic.


És temps de disfrutar-ho, la MMP dels 10km ha caigut en picat tot gràcies a la constància i a l'ajuda dels entrenaments del dimarts, on ara, hi continuarem anant.

Aquestes són les 4 curses de 10km que he fet aquesta temporada... puc estar orgullòs de la progressió:

13-10-2013. Carrilet d'Anglès → 57'58"
20-10-2013. Carrer Nou → 53'26"
15-12-2013. RACC Circuit de Catalunya → 52'39"
27-04-2014. Esports Parra Girona → 46'59"

Tinc dues setmanes abans de la de 10km Martín Fiz de Vitòria, on espero poder rebaixar aquests 46'59" d'avui, on faré dos entrenaments i dues curses a mode d'entrenament, si no baixo no passa res, tot i que crec que amb una bona planificació de cursa i estudi del tarreny ho veig possible.

I si no doncs res, estic més que content amb la progressió d'aquest any, i la temporada que ve ja anirem a focalitzar els objectius.

Avui no havés sigut possible sense una sèrie de gent que m'ha ajudat a avançar, a Esports Parra per organitzar els entrenaments, a tot l'equip de TR Running per ajudar-nos i aconsellar-nos, en aquest aspecte deixeu-me fer una menció especial al meu sherpa d'entrenaments, en Carles Martínez, als amics que via twitter ens animem mutuament, Dani, Joaquim, Vicens, Paula, Ricard, etc, a la meva germana, als primers i segur que no últims consells d'en Jordi Gamito, i als amics de tota la vida de Salt amb els quals hem compartit algún entrenament i curses de muntanya, Juanjo, Dani, Tapi, Rafa, Robert, Gerard, Marc, i en especial al qui em va enganxar a tornar a córrer després de 3 anys parat, en Robert Pizà... Gràcies a tots!!!

Seguirem sumant, seguirem avançant!

Ens veiem els dimarts a les 19h a Fontajau companys, amics!

Classificació Oficial Esports Parra: Classificació 2014
Classificació Championchip Xip Groc: Classificació 2014


4 comentaris:

  1. Moltes felicitats crack!

    Al final m'has fet caure una llagrimeta i tot....

    ResponElimina
  2. molt bé, peltruc!!! hahahaha Merci per la menció i a repetit algun entrenament junts per Sant Grau!!

    ResponElimina